Τετάρτη 13 Ιουνίου 2007

Χωροταξία στην εξεταστική (!)

Η εξεταστική στη σχολή μας βρίσκεται σε εξέλιξη , όπως και σε πολλές ακόμα σχολές στην Ελλάδα. Έτσι μαζεύονται φοιτητές στο αναγνωστήριο , στα σπίτια .. μέχρι και στην παραλία [ναι , έγινε κι αυτό, όχι με ιδιαίτερη επιτυχία και αποτελέσματα όπως αποδείχθηκε] για να διαβάσουν.

Πάντα οι λιγότεροι διαβασμένοι θέλουν να κάτσουν κοντά σε αυτούς που έχουν διαβάσει. Και πάντα θα κάτσεις κοντά στους φίλους σου είτε έχουν διαβάσει είτε όχι. Έτσι προκύπτουν τα «χωροταξικά προβλήματα» , όπως τα λέω εγώ..
Κατεβαίνεις με ένα μόνο φίλο σου να γράψεις εξετάσεις. Είστε οι δυο σας. Πώς θα κάτσετε ώστε να μπορέσετε να επικοινωνείτε? Αρχίζει ολόκληρη ιστορία.. :

-Σε διπλανά θρανία ώστε να μπορεί ο ένας να βλέπει την κόλλα του άλλου αν τεντωθεί και να επικοινωνείτε με τα μάτια και με νοήματα? Ενδείκνυται σε μαθήματα όπου τα σχήματα είναι το κλειδί της επιτυχίας .. ! Έτσι, με μια ματιά στη διπλανή κόλλα είσαι καλυμμένος , ούτε συζήτηση θα πιάσετε, όλα ΟΚ!
-Ο διαβασμένος θα κάτσει μπροστά ή πίσω από τον αδιάβαστο? Αν κάτσει μπροστά μπορεί να δείχνει την κόλλα του στον αδιάβαστο , ο οποίος θα τεντωθεί σαν ελατήριο για να δει.. Αν κάτσει πίσω μπορεί να ψιθυρίσει κάτι στο μπροστινό. Αλλαγές κόλλας και χαρτάκια με τις απαντήσεις, όταν η επιτήρηση είναι πιο χαλαρή, παίζουν πάντα.

Κοιτάνε το φακό με τόση αθωότητα..στα ίδια θρανία μετά από λίγα χρόνια να ήξεραν τι αντιγραφή θα έριχναν...!


Ωραία.. αλλά πού θα κάτσετε όμως? Στις μπροστινές θέσεις? Μέση? Τελευταία θρανία, γαλαρία?
Στις ακριανές σειρές? Στις μεσαίες ?

Όλα είναι θέμα επιτηρητή. Αν οι επιτηρητές στρογγυλοκάθονται στην έδρα («πασάδες»), ασυζητητί προτείνονται τα τελευταία θρανία. Των μεσαίων σειρών κατά προτίμηση για να βρίσκεσαι στην ευθεία με την έδρα όπου αναπαύεται ο επιτηρητής και δε μπορεί να δει τι κάνεις..

Σε περίπτωση που οι επιτηρητές κόβουν βόλτες παντού («βολτάκηδες»), τα πρώτα θρανία των ακριανών σειρών είναι μία καλή περίπτωση. Μην τα υποτιμάτε. Ίσως και τα τελευταία. Με τίποτα τα μεσαία όμως. Τις περισσότερες φορές , ιδίως αν είσαι πρώτο θρανίο , θα σου χει την πλάτη γυρισμένη ο επιτηρητής για να προσέξει τους υπόλοιπους. Οπότε στο πρώτο θρανίο κάνεις ό,τι θες..

Τέλος, υπάρχουν οι επιτηρητές που εξαρχής έχουν μια αδυναμία στα τελευταία θρανία και περιμένουν ότι μόνο εκείνοι θα κάνουν τις αντιγραφές και όλα τα πράγματα που δεν επιτρέπονται. Οι «προκατειλημμένοι» επιτηρητές. Οπουδήποτε αλλού κάτσεις είσαι κύριος. Όσο πιο μπροστά ίσως, τόσο το καλύτερο.

Ολόκληρες θεωρίες κάθε φορά για το πού θα κάτσουμε. Να βάλουν το διαβασμένο στη μέση και γύρω γύρω οι υπόλοιποι.. Θα είναι χαλαρή η επιτήρηση να κάτσουμε πίσω? Μήπως όχι? Πού να ποντάρουμε αυτή τη φορά? Και σε ποια αίθουσα θα έρθει ο πιο χαλαρός επιτηρητής ? [στη δικιά μου έρχονται πάντα οι χειρότεροι, είναι ένα κριτήριο και αυτό!]. Θα γεμίσει η αίθουσα ή θα είναι μισοάδεια και θα μπορεί να σε αλλάξει θέση άμα μιλήσεις και δε θα μπορείς να κουνηθείς όπως θα κάθεστε αραιά ?

Διότι ο επιτηρητής τελικά κάνει τη διαφορά. Πολλοί συμφοιτητές μου έχουν περάσει μαθήματα «νύχτα» , όπως λέμε λόγω χαλαρών επιτηρητών.


Ουφ.. μπελάς ! Προτιμώ να διαβάζω παρά να περνάω όλα αυτά ! Αλλά κάθε φορά τα ίδια μόλις πάμε να «πιάσουμε θέσεις» ! Και φαντάζομαι οι φοιτητές θεωρητικών σχολών που δε βασίζονται πολύ στο διάβασμα αλλά στο σκονάκι [σε μελλοντικό Post θα αναφερθώ στο θέμα «σκονάκι» ] θα πρέπει να σκεφτούν με άλλο τρόπο. Άντε τώρα εμείς να κάνουμε σκονάκι ασκήσεις.. γίνεται? Δε γίνεται! Άσε που το 1/3 των μαθημάτων είναι με ανοιχτά βιβλία. Και σημειώσεις κάποιες φορές. Ένας καθηγητής ήταν τόσο σίγουρος ότι δε θα γράψουμε που έλεγε «φέρτε ό,τι μα ό,τι θέλετε, μέχρι και laptop» (δε γράψαμε τελικά , είχε δίκιο :P ) ... Εμείς μόνο κάποιο αποτέλεσμα να συγκρίνουμε με το διπλανό μας και σε περίπτωση που δεν έχει βάλει θέματα σε δυο ή τρεις ομάδες. Σε ένα μάθημα μάλιστα έχουμε διαφορετικά δεδομένα σειρά παρά σειρά και θρανίο ανά θρανίο. Δηλαδή κανένας από όσους είναι γύρω σου δε μπορεί να σου πει ένα αποτέλεσμα . Όμορφα ! Αααχ.. άτιμες θετικές σχολές…

(μη μιλήσω και για τα 7μαθήματα ανά εξάμηνο περίπου σε συνδυασμό με τις συμπιεσμένες εξεταστικές μας των δυόμισι με τριών εβδομάδων σε αντίθεση με εξεταστικές ενός μήνα για σχολές που έχουν 4 μάθήματα ανά εξάμηνο..! Αναρωτιούνται μετά γιατί κάνουμε περισσότερα χρόνια να τελειώσουμε..!)

10 σχόλια:

βασίλης είπε...

Έκανα αντιγραφή στη Χημεία. Ομολογώ. Με την σύμπραξη του Μαθηματικού επιτηρητή. Μετά τον βρήκα και τον ευχαρίστησα. Μην ευχαριστείς μου είπε. Έτσι την πέρασα κι εγώ τη Χημεία στο Πανεπιστήμιο.
Griz μου,κουράγιο. Τα μάτια σου ανοιχτά.

tzonakos είπε...

Αυτο είναι μια άριστη μελέτη - ευαγγέλιο για κάθε φοιτητή.
Νομίζω οτι αν λάβει κανεις υπ όψη του όλα οσα λες θα πετύχει στη ζωή του ! χαχαχαχα....
την καλημέρα μου

( Δεν ειμαι φοιτητής γμτ μου )

lovething είπε...

Ευαίσθητη περίοδος για τέτοια θέματα. Ο μέσος όρος της σχολής μου είναι 7,5 χρόνια και όχι άδικα. Στα 5 χρόνια που είμαι εκεί μια φορά έχω καταφέρει να κάνω κάτι αξιόλογο στον τομέα της αντιγραφής. Τις άλλες κουβαλάω μάταια τα σκονάκια σε μαθήματα με τύπους γιατί τα περισσότερα μαθήματα μου είναι θεωρητικά. Η επιτήρηση είναι πάντα αυστηρή. Σε ένα μεγάλο αμφιθέατρο μια φορά εμφανίστηκαν 11 επιτηρητές!! Αξέχαστες εξετάσεις! Οπότε είναι μονόδρομος. Κάθεσαι μέρες ολόκληρες για να προσπαθήσεις να κατανοήσεις τα μαθήματα. Όσο για τις θέσεις...εμείς χρησιμοποιούμε εναλλακτικά ένα χώρο σα γήπεδο που το λέμε αναγνωστήριο κι εκεί χωράν όλοι οι χιλιάδες κατακαημένοι που χρωστάνε το μάθημα. Μια φορά είχε γεμίσει και αυτό και όλες οι αίθουσες της σχολής!!! Μάταια μας κατηγορούν για χρηματισμό καθηγητών νομίζετε??? Πόσα χρόνια να κάτσει κανείς εκεί μέσα???

Petros είπε...

Πρεπει να δεις τη μαχη πριν απο τα "μεγαλα" μαθηματα για τις θεσεις στο Αμφιθεατρο 4.....Δεν εχω ξαναδει αλλο χωρο να γεμιζει σε τοσο λιγα δευτερολεπτα!Εχουμε προσπαθησει με καθε τροπο να μπουμε πρωτοι αλλα καποιοι διακτινιζονται...δεν εξηγηται αλλιως!

Dodos είπε...

o diavasmenos ta pernaei ola. prhskimo apo aristera, deksia, pisw kai mprosta... k sto telos oloi grafun kala kai aytos thn pata.

Griz είπε...

βασίλη τυχερός ήσουν! Thanx για το κουράγιο που μου δίνεις!

tzonako μετά από χρόνια μελέτης κατέληξα σ'αυτό το "ευαγγέλιο" :P Καλημέρα και σε σένα.

lovething δυστυχώς έχει αρχίσει να ακούγεται και εδώ ο χρηματισμός καθηγητών.. Και επίσης όσο και αν προσπαθώ να θυμηθώ κάποια περίπτωση που μου έκατσε αντιγραφή, δε μπορώ.. άντε όλο και κάποτε μπορεί να έγινε και να μην το θυμάμαι αλλά η μία στις πενήντα δε λέει κάτι.. (συνήθως είμαι εγώ η διαβασμένη στην παρέα , από ποιόν να αντιγράψω? :P). Άλλοι έχουν περάσει τουλάχιστον 10-15 με αντιγραφή.

petro xaxa! κορυφαίο και σε εμάς.. στα πολύ λίγα μαθήματα που έχουν θεωρίες πάνε τουλάχιστον 2 (!!!) ώρες νωρίτερα να γράψουν το βιβλίο στο θρανίο!! χαρά στο κουράγιο τους..!

dodos ναι, έχει γίνει και αυτό! Άσε που αυτός που αντιγράφει, ξέρει ένα θέμα μόνος του, παίρνει ένα από τον μπροστινό, ένα από σένα και γράφει για 8 ενώ εσύ που είσαι διαβασμένος γράφεις ένα 5 με το ζόρι!

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

καλά κουράγια!

Ανώνυμος είπε...

Πάλι ο κακός θα είμαι εγώ, έτσι?

Θέλω απλά να αναφέρω τη πλευρά του επιτηρητή...

Έχοντας υπάρξει ήδη 4 φορές επιτηρητής σε μαθήματα προγραμματισμού που δίνονται από άλλες σχολές(π.χ. Τ.Ε.Μ. και Μαθηματικό), πιστεύω ότι οι περίοδοι που μπορείς να ξεφύγεις από το βλέμμα της επιτήρησης είναι απειροελάχιστες (και είμαι απόλυτος σ'αυτό, δεν δέχομαι σχόλια της μορφής "υπερβάλλεις")!!!

Στο Πι.Τσι.Κει., τουλάχιστον, που επιτηρούν μεταπτυχιακοί (και όχι μόνο) φοιτητές έτσι είναι!!!

Απλά, οι περισσότεροι επιτηρητές (οι φοιτητές τουλάχιστον) κατανοούν...

τσέλιγκας είπε...

Κορυφαία εμπειρία σε αντιγραφή ήταν όταν σ' ένα μάθημα όπου είχα πάει αδιάβαστος απλά και μόνο για την εμπειρία, επιτηρητής ντερέκι με πολύ ψαρωτικό ύφος μας ρωτάει:

"Δεν πιστεύω να έχει κανείς σας σκονάκια;"

Παύση για κάποια δευτερόλεπτα και μετά:

"Διότι αν έχει να τα βγάλει τώρα αλλιώς δε θα τα δεχτώ"

Στη συνέχεια μας είπε ότι τη συγκεκριμένη καθηγήτρια την είχε από φοιτητής άχτι και κράταγε τσίλιες για ν'αντιγράφουμε!

Ανώνυμος είπε...

Επιτηρητής και χαλαρός είναι λίγο απίθανο. Πιο ήρεμος μπορεί, να μη δημιουργεί περισσότερο άγχος μπορεί, αλλά για μπάτε σκύλοι αλέστε, δεν υπάρχει περίπτωση. Για αυτό άλλωστε υπάρχει και ο ρόλος του επιτηρητή. Απο εκεί και πέρα φυσικά ισχύουν και για τον επιτηρητή κάποιοι κανόνες συμπεριφοράς. Και εάν κάποιος επιτηρητής παρεκτραπεί, υπάρχει ο τρόπος να πάει ένα φρένο.