Σάββατο 21 Απριλίου 2007

To the lighthouse...


Μέχρι το Φάρο (όχι παραπέρα! όπως λέει και η Griz)… Δε μπορώ να αποφασίσω αν μου αρέσει…εκείνη τη μέρα που το πήρα ήμουν ανάμεσα σε Βιρτίνια Γουλφ, Ιζαμπέλ Αλιέντε και Τρούμαν Καπότε… Τελικά πήρα τη μελαγχολική Βιρτίνια για να περάσουμε μαζί τις πασχαλινές διακοπές. Τα μεταφρασμένα βιβλία δε μπορώ να τα κρίνω με βεβαιότητα…Από τη στιγμή που μπαίνει και τρίτο χέρι ανάμεσα σε μένα και το συγγραφέα, ένας μεσάζοντας στην επικοινωνία μας, πώς να γίνει, αλλοιώνεται το πρωτότυπο…Έτσι δε μπορώ να μιλήσω για τη γραφή, το λεξιλόγιο…Για την πλοκή, τους χαρακτήρες, το story δηλαδή μπορώ να σχηματίσω άποψη…Το πρώτο μέρος ήταν μια σκιαγράφηση των χαρακτήρων. Όλοι μιλούσαν για όλους, πως έβλεπε ο ένας τον άλλο μέσα από τα δικά του μάτια και τις κοινές τους εμπειρίες… Σε ένα σπίτι στην αγγλική εξοχή που ενώ η περιγραφή δεν ήταν εκτενής, εγώ έχω σχηματίσει μια αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα στο μυαλό μου. Δεν ξέρω πόσα από τα κομμάτια είναι δημιουργήματα της δικής μου φαντασίας ή της φαντασίας της συγγραφέως, αλλά πάντως έχω καλή εικόνα. Ίσως βέβαια έχω εμπλέξει και ταινίες και εικόνες της εποχής..Κάτι σαν Περηφάνια & Προκατάληψη (το βιβλίο συν την ταινία… του ΒΒC φυσικά!) που δικαιολογούν τις εικόνες που φέρνω στο νου μου. Γιατί πάλι μπορούσα να «περπατήσω» μέχρι τη θάλασσα και βέβαια να νιώσω τη φωτεινή ακτίνα του φάρου να γαργαλάει τα μάτια στο πρεβάζι του παραθύρου… Στο δεύτερο μέρος έγιναν τα γεγονότα που άλλαξαν το σκηνικό, ο πόλεμος δηλαδή και στο τρίτο μέρος που προσπαθώ να τελειώσω αλλά μου ενισχύει φοβερά την καταθλιπτική διάθεση, μεταφερόμαστε 10 χρόνια μετά, πάλι στο σπίτι…Το θέμα είναι αν η εκδρομή στο φάρο, που η ιδέα της ξεκινά από την πρώτη σελίδα θα πραγματοποιηθεί τελικά…Κι αν ναι πόσοι θα πάνε? Γράφω την πρόβλεψη μου…Θα πάνε αυτοί που απέμειναν μετά από τα 2 πρώτα μέρη του βιβλίου αλλά κάτι κακό θα συμβεί (αυτή την εντύπωση μου την ενισχύει η γενική απαισιόδοξη εικόνα) … Όταν μελετάς κάτι καιρό πάντα κάτι πάει στραβά! Σα νόμος του Μέρφυ…

Δεν αποκαλύπτω το τέλος για να μη χαλάσω το σασπένς σε έναν μελλοντικό αναγνώστη. Τα παραπάνω τα έγραψα πριν τελειώσω το βιβλίο. Θα δοκιμάσω πάντως και με άλλο βιβλίο.

Η Wikipedia πάντως λέει για το βιβλίο: «…where the plot is secondary to philosophical introspection, and the prose can be winding and hard to follow.» Μόλις διάβασα (στη συνέχεια του άρθρου στη Wikipedia) ότι έχει γίνει και ταινία το βιβλίο…Δεν πιστεύω να την έχω κατά λάθος δει και γι’ αυτό να «περπατούσα» άνετα μέσα στο σπίτι;

Υ.Γ. Αν κάποιος έχει να μου προτείνει κάποιο άλλο βιβλίο της ιδίας feel free :)

Επίσης αν έχετε καμιά ιδέα από ποιό βιβλίο της Ιζαμπέλ Αλιέντε να ξεκινήσω θα ανακουφιστώ ιδιαίτερα γιατί πραγματικά δε μπορώ να διαλέξω, είναι αρκετά :)

5 σχόλια:

aniaris είπε...

Να ξεκινήσεις από το Σπίτι των Πνευμάτων.Πραγματικά όμορφο βιβλίο. Δεν έχω διαβάσει καθόλου Βιρτζίνια Γουλφ.Και δυστυχώς δεν ξέρω να σου πω ποια είναι η ταινία που αναφέρει η Wikipedia.

lovething είπε...

aniaris ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια, θα έιναι το επόμενο βιβλίο μου!! (μετά τα Πυθαγόρεια Εγκλήματα που διαβάζω τώρα) :)

Ανώνυμος είπε...

Lovething,vrikes to katallilo atomo na sou pei gia tin Isabel Allende(koita pou ena sou sxolio sto allo blog me ekane na patisw panw sto onoma sou kai na vrethw edw).Exw diavasei ola tis ta vivlia kai isws einai kali idea na xekiniseis me to prwto,"To spiti twn pneumatwn" diladi.An twra exei pesei sta xeria sou to "Fwtografia se sepia" i to "paula" pali se kalo dromo eisai...Gia mena ola tis ta vivlia axizoun ton kopo alla kapoia ta xexwrizw.To "Eva Luna" einai episis kalo opws kai to "Tou erwta kai tis skias".An deis oti meta to prwto thes na xanadiavaseis Allende sunexise me ena ap'auta.Perimenw sxolia!!Kalo diavasma!

Ανώνυμος είπε...

Oute ki egw exw diavasei Virginia Woolf mexri twra alla tha to kanw suntoma logw sxolis kai giati genika axizei(ap'oti exw akousei).To "To the Lighthouse" exei ginei ontws tainia to 1983.Vres plirofories sto: http://www.imdb.com/title/tt0086452/ .

lovething είπε...

Ευχαριστώ πολύ. Με κατατόπισες πραγματικά. Λέω να ξεκινήσω με το Σπίτι των Πνευμάτων και όπου με οδηγήσει. :) Ναι κι εγώ είδα ότι το Μέχρι το Φάρο έχει γίνει ταινία. Θα τη δω γιατί σίγουρα θα πρέπει να έχει ωραία φωτογραφία. Οι περιγραφές στο βιβλίο ήταν πολύ όμορφε; :)