Δευτέρα 7 Απριλίου 2008

Facebook ..σύγχρονο φακέλωμα?

Πολύ μπερδεύτηκα με το facebook. Μετά από πολλή σκέψη αποφάσισα τελικά ότι δε χάνω και τίποτα να φτιάξω και εκεί ένα Profile (από περιέργεια περισσότερο , το παραδέχομαι!)
Αυτό που φανταζόμουν από την αρχή έγινε σχεδόν βεβαιότητα . Ότι συμμετέχουμε όλοι με τη βούλησή μας στο πιο ολοκληρωμένο φακέλωμα ever.
Και μετά γκρινιάζουμε για τις κάμερες που υπάρχουν στους δρόμους και πολλά πολλά άλλα...
Όταν , με μια γρήγορη ματιά σε μερικά profiles, είδα να συμπληρώνουν ονοματεπώνυμα , σχολεία και κολέγια από τα οποία αποφοίτησαν (με τις χρονολογίες ακόμα, αναλυτικά) .. μέχρι που το facebook σε "ρωτάει" από πού γνωρίζεις τον κάθε friend σου!!! (δεν πιστεύω ότι το συμπληρώνουν πολλοί αυτό!) Αν δεν είναι αυτό πλήρες φακέλωμα .. τότε τι είναι?????
Είναι τραγικό! Έχει και εφαρμογή για να σε "πουλάνε" και να σε "αγοράζουν"
Έτσι, για να θυμόμαστε ότι όλα έχουν την τιμή τους σήμερα.

Τα μόνα καλά που εντοπίζω σε όλη αυτήν την ιστορία είναι τα άπειρα tests και παιχνίδια για κάψιμο και σκότωμα χρόνου, το ότι μπορείς πράγματι να βρεις κάποιους ανθρώπους με τους οποίους είχες χαθεί για χρόνια (π.χ. παιδιά από κατασκηνώσεις που πήγαινες μικρός) και επαγγελματική προβολή (σε συγκεκριμένα επαγγέλματα)

Όλα ξεκίνησαν όταν μας το πέρασαν σαν κάτι "in" που κάνουν οι celebrities στην Αμερική.
Για να εξαπλωθεί σαν ιός σε όλο τον κόσμο και να γίνε μόδα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αλλά αξίζουν όλα αυτά όταν είμαστε καταχωρημένοι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για όσους θέλουν να μας φακελώσουν και πάνω από όλα .. οικειοθελώς??!

16 σχόλια:

alekos είπε...

Για επαγγελματική προβολή ρίξε μια ματιά στο linkedin, ενα σοβαρό site χωρίς φρου φρου και αρώματα. Σιχαίνομαι το facebook όσο τίποτα άλλο στο inet και αυτό λόγο της πολιτικής του. Είμαι σίγουρος ότι δεν διάβασες τους όρους κατά την εγγραφή σου, ε εκεί κάπου κρυμμένα λέει ότι όση ώρα έχεις ανοιχτώ τον browser σου και είσαι σε κατάσταση log in στο facebook αυτό θα καταγράφει όλες τις σελίδες που επισκέπτεσαι. Επίσης για κάνε μια προσπάθεια να σβήσεις το λογαριασμό σου, θα δεις οτι αυτό δεν γίνεται. Στην τελική αν πραγματικά ήθελα να βρεθώ με παλιούς φίλους θα έβρισκα κάποιον τρόπο.

Petros είπε...

Κοιτα τα αναλυτικα στοιχεια που βαζεις ειναι ακριβως αυτο που το κανει τοσο καλο στο να βρισκει παλιους φιλους και γνωστους.Εσυ που δεν εβαλες επιθετο δε θα σε εντοπισει ποτε κανενας.Αντιθετα ας πουμε εγω χωρις να κανω καμια προσπαθεια απεκτησα επαφες με ατομα που ειχα να μιλησω χρονια.Το ανησυχητικο ειναι τα terms που λεει και ο alekos, καθως δε μπορεις να διαγραψεις τελειως το λογαριασμο (αν και γινεται κανοντας ενα κολπακι τλκ..google it aleko) οπως και το οτι μπορουν να χρησιμοποιησουν τα στοιχεια σου ακομα και τις photos για διαφημιστικους λογους.Παντως ας μην ειμαστε υπερβολικοι με τις θεωριες συνωμοσιας.Νταξ θα φατε μερικα spam mail..big deal..δεν ειμαι κανας προεδρος στα @@ μου και αν καταγραφεται σε ποια site μπαινω.Εδο καταγραφεται απο τον παροχεα μου απο to facebook θα με νοιαξει?

Griz είπε...

aleko δεν το ήξερα αυτό! Δε μπορείς να διαγράψεις το προφίλ σου? Για δες.. ! [αν δεν είναι αυτό φακέλωμα τι είναι ? τουλάχιστον στο hi5 μπορείς να το σβήσεις!]
Γιατί να θέλει το facebook να καταγράφει τις σελίδες που μπαίνουμε?????!!!

Griz είπε...

petro μ θα σ κάνω αρχικά την ίδια ερώτηση, γιατί μπορεί να θέλει το facebook να καταγράφει τις σελίδες στις οποίες μπαίνουμε ?Σου φαίνεται φυσιολογικό όλο αυτό? Ή να μη μπορείς να σβήσεις τη σελίδα σου?
Δεν ήξερα ούτε ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις Photos για διαφημιστικό λόγο!! Και όλα αυτά εξακολουθούν να σου φαίνονται λογικά στο να συμβάλλουμε σε όλο αυτό το πανηγύρι? (Δε βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω αφού τώρα μπήκα κι εγώ πλέον).
Δε νομίζω ότι εδώ πρόκειται για υπερβολή και για θεωρία συνωμοσίας, δεν ξέρω πώς τα βλέπεις τόσο καλοπροαίρετα όλα αυτά!...

Jason είπε...

Παλιά όπου μου έστελναν invitation έκανα και ένα account στα πρόχειρα για να μη με πρήζουνε, αλλά στην πορεία τα έχω διαγράψει όλα εκτός από το hi5 για να υπάρχει και κάτι, και έχω αποφασίσει ότι όσο κι αν με πρήζουνε profile στο facebook δεν κάνω με τίποτα.

Πραγματικά ενδιαφέροντα αυτά που λέει ο Αλέκος, δεν τα είχα υπόψη μου.

Vrakas Kostas είπε...

Μικρο μου...ανακαλυψες τις λασπες!
Βρε!!!Δεν ηξερες...δεν ρωταγες;
Δεν ειδες που ανεβασαμε τοσα στο παρελθον για το φ...μπουκ;
Φιλια Griz/ουλα μ!

alekos είπε...

Ο προφανής λόγος για να καταγράφουν σε ποια site μπαίνεις είναι για να σου έρχονται συγκεκριμένες διαφημίσεις σύμφωνα με το προφίλ που έχουν δημιουργήσει για σένα, τώρα αν έχουν και κάτι άλλο κατά νου δεν ξέρω.
Βέβαια υπάρχει ένα extension για firefox που εμποδίζει την ροή πληροφορίας προς το facebook, just google it.

lovething είπε...

Είναι αντιφατικές οι σκέψεις μου για το facebook. Πρώτα από όλα πιστεύω πως στο internet αν θέλουν να σε βρουν, θα σε βρουν. Ο πάροχος σου όπως είπε και ο petros καταγράφει τα πάντα και αν κάνεις κάτι "παράξενο" θα σου στείλει και κανέναν mail. Άρα η ανωνυμία είναι κάτι σχετικό το οποίο συντηρείται μεταξύ των "απλών" χρηστών. Τώρα αν θέλεις εσύ να κάνεις post πως φτιάχνεται μια βόμβα, κάποιος μπορεί να σε ψάξει. Άλλωστε υπάρχουν χώρες που λογοκρίνουν τις σελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες. Το facebook είναι μια ιστορία που αν θέλεις παίρνεις μέρος και επιλέγεις το βαθμό που θα αναμειχθείς. Εγώ πράγματι συγκινήθηκα όταν μου έστειλε μήνυμα μια κοπέλα που ήμασταν στην κατασκήνωση πριν 17 χρόνια. To owned ας πούμε δε το έχω γιατί στο να σε αγοράζουν και να σε πουλάνε, πέρα από το ότι δε βρίσκω νόημα, έρχεται ενάντια και στην ιδεολογία μου!!! Το θέμα είναι οτι έχεις τη δυνατότητα της επιλογής!!! Συμφωνώ ότι ειδικά στο facebook δεν έχει νόημα να μπεις με ψευδώνυμο εκτός αν θέλεις να στέλνεις μηνύματα: είμαι ο τάδε και πηγαίναμε μαζί νηπειαγωγείο. Αλλά για να βρίσκεις αυτά τα άτομα πρέπει να έχουν το όνομά τους. Το profile σου επισης μπορείς να το σβήσεις. Όσο γιατί το facebook κρατάει τις σελίδες που επισκέπτεσαι μπορούμε όλοι σίγουρα να σκεφτούμε και αληθινούς λόγους αλλά και λόγους συγκάληψης. Το σίγουρο ειναι ότι δε κάθεται κανένας να δει εσύ griz που μπήκες κλπ

Griz είπε...

@jason καλά κάνεις μάλλον τελικά!
Καλησπέρα!

@vraka kosta όπως είπες και εσύ είμαι μικρή και τώρα τα ανακαλύπτω όλα! Δυστυχώς δεν έχω δει παλαιότερες αναρτήσεις σας για αυτό το θέμα :(
Φιλιάα!!!

Griz είπε...

@aleko ψαγμένο σε βρίσκω! Χαίρομαι που μοιράζεσαι αυτά που ξέρεις μαζί μας, εγώ δεν είχα ιδέα από όλα αυτά! Να σαι καλά !
Σωστό αυτό για τις διαφημίσεις, σχηματίζουν και προφίλ για μας.. τι ωραία!!

Griz είπε...

@lovething
"Όσο γιατί το facebook κρατάει τις σελίδες που επισκέπτεσαι μπορούμε όλοι σίγουρα να σκεφτούμε και αληθινούς λόγους αλλά και λόγους συγκάληψης. "
Χμμμ .. χρειάζομαι μετάφραση σ'αυτό !

Πάντως όντως συγκινητικό να σε βρίσκουν μετά από τόσα χρόνια αλλά χμμ.. προς το παρόν δε με ψήνει να βάλω όνομα, θα το σκεφτώ :P Δεν πιστεύω και κανείς να θυμάται το επίθετό μου από τις κατασκηνώσεις που πήγαινα :p

tzonakos είπε...

Oποιος μπήκε, την πάτησε.
Ας πρόσεχε. Εγω τη γνώμη μου την εχω πει γι αυτά τα πράματα.
διάβασα κάπου οτι ξεπέρασε το myspace. Και λοιπόν ;;;
Δεν καταλαβαίνω γιατι τόσο παραμύθι με αυτα τα facebook !

Constantinos είπε...

Η καλύτερη φάση είναι να στήσεις έναν δικό σου Server και να ανεβάζεις εσύ εκεί ότι γουστάρεις! Γιαυτό μου αρέσει η σχολούλα μου! μας μαθαίνουν αυτό το πράγμα...
..
...
Άντε το πολύ πολύ να φακελώνεις εσύ άλλους... :P

Πάντως σοβαρά, για να μην σε φακελώσουν θες την ΑΠΕΙΡΗ τεχνική κατάρτηση...

Griz είπε...

@constanine μου όμως εγώ δε μπορώ να στήσω server.Το πολύ πολύ καμμιά πολυκατοικία να σου φτιάξω άμα θέλεις!!! :P
Πρέπει από τη στιγμή που χρησιμοποιούμε σήμερα τόσο πολύ το ίντερνετ να είμαστε και ενημερωμένοι
σε αυτά τα πράγματα! Και κανείς δε μας ενημερώνει.

@τzonako μάλλον τελικά την ίδια γνώμη έχουμε στο θέμα

Ανώνυμος είπε...

Η διαγραφή μπορεί να γίνει εδώ:

https://register.facebook.com/deactivate.php

Ανώνυμος είπε...

Δες εδω για (υποτηθέμενη)πλήρη διαγραφή του προφιλ στο facebook:

http://www.facebook.com/group.php?gid=16929680703